keskiviikko 14. huhtikuuta 2010

Joutopäivä kaupungilla

Mähä oon työtön (niinku periaattees ainakin), nii mul on päivisin aikaa roikuskella siellä missä huvittaa. Tänään päätin sit lähtee kaupunkiin merta katsomaan. :) Oi että mä RAKASTAN Helsingin keskustaa!!! Kaikkia ihania vanhoja, värikkäitä rakennuksia! Mä NIIIN haluisin asuu joskus Ullanlinnas tms!

Ekaks ku lähin liikkeelle, kävin nappaamassa uusimman Pohjois-Helsingin Vartin, ku siel oli kaks mun tekemää juttua. :)

Sit menin käymään Kampissa Minerva Kustannuksessa, ku mun taittama Luontopiha-kirja on tullu painosta, JEEEEEE!!! Nyt kaikki heti ostamaan se! Polttakaa kaikki vanhat puutarhakirjat, koska tää on PARAS! Tai ainaki kivoimman näkönen! ;) Ja tän kirjan myötä saan taas vähä rahaa tililleni, joka näyttää pian nollaa. :D Täytynee kipittää Kelalle...

Hei, jos teil on tarjota mulle töitä (mistä saa rahaa), niin tarjotkaa! :D


Oon kyl niin ylpee tästä! Tätä oli väännetty pitkään! Kannet ja kaikki on mun käsialaa! Tekstisisältö ja kuvat ei, mut siis ulkoasu! :)


Tältä se kirja näyttää sisältä.

Ett jos oot yhtään kiinnostunu puutarhajutuista (mä en!), ni käy ostaa omaksi! :)

Tää on must kirjan paras kuva! ;D

Sit toinenkin "mun" kirja oli tullut painosta! Tähän Michelle Obama -kirjaan oon suunnitellu etukannen, vaikka kirjan takakannessa mun nimee ei ookaan mainittu kansien suunnittelijaks. :( Siinä sattu joku kömmähdys. Mut etukansi on mun, takakansi muun! Ja sit tein tähä kirjaan kuvaliitteen kirjan keskelle, mut osast niist kuvii tuli liian tummii... :/



Sit ku lähin Minervasta, ni jossain Tennispalatsin hujakoilla yks Amnestyn feissaripoika iski muhun silmänsä ja tuli vetoomaan mun ihmisoikeudentuntoon. YHYYY, oisin vaan halunnu jatkaa matkaaaaa! Oha se Amnesty tosi tärkeiden asioiden kannalla, mutku mä haluisin maksaa mun kymmenykset muille tahoille. Ja Amnestyn feissari on mut pysäyttäny aiemminkin ITSEASIAS JUST TOS SAMAS KOHAS ja sillon mut saatiin ylipuhuttua (peruin jäsenyyden jokusta kuukautta myöhemmin). Mä yritin hätistää tätä poikaa pois, mut voi että se oli sitkee sissi! Mä ihan oikeesti YRITIN olla vahva, mut mun pitää ilmeisesti viel treenata tota mun tahdonlujuutta... Noku se lupas heittää kärrynpyörän, jos rupeen jäseneks, ni mitä muuta mä pystyin ku suostuu! ;) Eli mä oon nyt sit taas Amnestyn jäsen! Kyl mä yritän nyt pysyy jäsenenä, jos vaan tili antaa myöten.

Sit sen feissarin jälkeen lähdin ratikalla kohti Kaivopuistoa. Ku nousin siihen raitiovaunuun, nii siinä ovella hoippu yks nainen, jonka tunnistin samaks naiseks, jota vastaan oon menossa todistamaan oikeuteen myöhemmin kesällä..........! Se oli änkyräkännissä ja rääky "OO HILJAA #%@&!!!" yhelle somalimiehelle, joka jutteli kovaäänisesti matkapuhelimeen parin penkkirivin päässä. Ite seisoskelin toisella puolella ratikkaa. Mut ei tosta enempää tällä kertaa... :p

Mullei siis tosiaankaan oo nyt ylimäärästä fyffee, mut ku kaverillani Agnethalla on Kaivarin Kanuuna -nimisel kirpparil kuteita myynnissä, ni poikkesin kattomaan niitä. Mä oisin ostanu Agnethan pöydästä yhet housut (5 e), mutku menin kassalle ja laitoin Visa Electron -korttini siihen kortinlukumasiinaan, ni tuli vaan error error error. ;) Eka luulin, ett näppäilin tunnusluvun vaan väärin, mut sit tajusin, ett oon NIIIN vähävaranen. Yhet ihQt euron villashortsit sentään sain.

Mut ei kyl ois haitannu, vaikken ois mitään sielt kirpparilta saanutkaan ostettua. Mä nääs tein siel kaks bongausta!

Vintiöt Hissu Hietalahti ja Janus Hanski! Tervis, Tervis, tervis! Tvii-uu, tvii-uu, tvii-uu!



Hissul oli sylissään se pieni chihuhahuha-khoira, jota se on jossain TV-ohjelmassaankin ilmeisesti pitäny mukanaan. Ainaki oon nähny joskus jonku mainoksen, mis se koira on. Tiiättekst, Hissu ei oo koskaan säväyttäny mua TV:n välityksellä, mut tällee livenä nähtynä se on aika komee! Ois tehny mieli jäädä töllää hetkeks noit, mut en viittiny rupee ahistelee, vaa lähin pois sielt kirpparilt vähin äänin.

Kävelin meren rantaa pitkin pitkän pätkän. Meri tuoksuu ihanalta! Ihan kaikki jäät ei oo vielä lähteny, mut suurin osa! En ottanu kuvaa siitä ihanasta auringon kimalluksesta aalloilla, menkää itse katsomaan! :) Se on kesä nyt!!!


Ihan törkeellä zuumilla otettu kuva meriharakasta. Yhen kuvan ehin ottaa ku se lens hädissään karkuun.

Sit oliki jalat ihan kipeenä, ni menin kämpille ja nostin koivet kohti kattoa. AHHH! :D

Täs vielä bongauslistalle pari viimeaikaista havaintoa:

- Ulla Tapaninen Tennispalatsin Hesessä syömässä jonkun toisen samanoloisen naisen kanssa.

- Näyttelijä Maria Järvenhelmi venaamassa bussia pysäkillä jossain Töölön paikkeilla.

12 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihan ekana, ihan mielettömän siistiä että just sää oot saanu tehä omaba-kirjan kannen (kirjan, jonka kuva oli tänään jossain esitteessä..). :)

mut toinen homma, mitä ihmettä teet nuilla villapöksyillä :P

E kirjoitti...

Hahaa, mulla huus kortti tänää hallelujaa kaupan kassalla, arvaa oliko noloa :D Viel tää mein lähikauppa, ja oisko tää jo joku tyylii viides kerta ku se huutaa tuol.. Ei siin muuta sit ku pyytää pitää ne ostokset siinä sen aikaa et käyn siirtää rahaa toiselta tililtä :D

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Anonyymi: Hihii, tänks! :) Ai missä esitteessä se kuva oli? :o

Emilie: Voi eiiiii! :DD Mäki siel kirpparin kassalla sille myyjälle sanoin, ett hyvä ku kävi noin siellä eikä jossain ruokakaupan kassalla. ;)

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Ainiin ja vielä sulle anonyymi: Mä koklasin just päälleni niitä villashortseja, ja ne oli ihan kamalat!!! ;D

Anne kirjoitti...

Tossa sulle duuni: http://www.eilakaisla.fi/tyopaikka?id=17197767&kategoria=2.08

Olin viime vuonna Nokialla Karaportissa töissä puoli vuotta ja siinä samassa tilassa istu 99% varmuudella just noita "Content Administratoreita". Ne ylläpitää sisältöä Nokian mobiili saiteilla eli jollain työkalulla syöttää sisältöä sen mukaan kun joku halua. Sit ne eri kännyköillä testailee, että saitit toimii ja näyttää siltä miltä pitää. Siinä oli joku max 10 hengen tiimi ja ne tyypit oli sun ikäsiä, joten sopisit ihan hyvin joukkoon. Eikä todellakaan ole väliä vaikket täyttäisi noita kaikkia vaatimuksia.

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Anne: Arvostan, mut en usko kyl viihtyväni tommoses duunis. :/

Juha kirjoitti...

"Ett jos oot yhtään kiinnostunu puutarhajutuista (mä en!), ni käy ostaa omaksi! :)"

Paras myyntipuhe IKINÄ! =))
Kiva postaus muuten... Hauskaa alkanutta kevättä sulle Hanna!

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Juha: Hehe, rehellisyys maan perii! ;) Kiitos ja samoin sulle! :)

Mirkku kirjoitti...

Jos tuut espanjaa ni mul saattas olla sulle keikkaluontosesti taittohommaa.. :)

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Mirkku: Oi, kiitosta vain! ^___^ Voi että noi sun nettisivuilla nähtävillä olevat duunit on ihan TÖRKEEN mageita!!!! VERY, VERY good work, Mirkku!

Mirkku kirjoitti...

Hei, kiitosta vain tosi paljon! :) Mulla on niin paljon kuvitushommaa, että taitossa olevat kirjat venyttää työpäiviä yöhön saakka, ja etsin epätoivoisesti apua...heh, kaikkea pitää koittaa, espanjassa ei kauheesti oo noita suomenkielisiä graafikoita kohtuullisella etäisyydellä :)

Mirkku kirjoitti...

Hei, kiitosta vain tosi paljon! :) Mulla on niin paljon kuvitushommaa, että taitossa olevat kirjat venyttää työpäiviä yöhön saakka, ja etsin epätoivoisesti apua...heh, kaikkea pitää koittaa, espanjassa ei kauheesti oo noita suomenkielisiä graafikoita kohtuullisella etäisyydellä :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...