sunnuntai 16. tammikuuta 2011

Mummut linja-autossa

Matkasin äsken bussilla yhdessä kahden kovaäänisen mummelin kanssa. :D

Mä istuin etupenkillä ja kaksikko vähän taaempana. Kuuntelin mp3-soitinta ja olin ensin vähän ärsyyntynyt, ku mummujen (arviolta 75-vuotiaita) räpätys kuului musiikkini yli, mut sit päätin laittaa soittimen pois ja jäädä kuuntelemaan heidän keskusteluaan.

Toinen mummu (Mummo 1) oli semmonen pienikokoinen ja hähätti hauskasti. :D Hän myös johti keskustelua ja vaihtoi tarvittaessa aihetta, jos juttu tuntui jäävän junnaamaan paikoilleen. Toinen mummu (Mummo 2) oli keskimittainen ja hänellä tuntui olevan todella vahvoja mielipiteitä.

Mummo 1: "Kuuliksä, ett Veikko kaatui?"
Mummo 2: "Ai Veikko? Kävikö pahasti?"
M1: "Löi päänsä. Ja siltä meni muisti. Ei muistanu, mihin on menossa."
M2: "Sillä on kyl ihan liikaa tavaraa."




M2: "Ai että se Elina on paha suustaan."
M1: "Joo."
M2: "On se vaan semmonen näyttelijä. Näyttelee olevansa ortodoksi, vaikka ei se oikeesti oo. Sen äiti on."
M1: *hähähää*
M2: "Tiesiksä, että Elina on tehnyt runokirjoja? Mä joskus pyysin sitä näyttämään niitä, mut ei se näyttänyt. Joo. Kehuskeli kovasti, että on tehnyt runokirjoja. Mut sit kun mä pyysin saada lukea niitä, ni ei näyttäny. Ei taida Elinan runot kestää päivänvaloa."


;DD

Ne mummot kuulostivat olevan jonkinsortin uskovaisia. Luettelivat Helsingin keskustassa olevia seurakuntia, joista muutama oli mulle tuttuja, mut suurin osa ei. Erityisesti Mummo 1 oli ilmesesti aika liikkuvaista sorttia:

M1: "Koko päivän oon ollu menossa."
M2: "Koko päivän? Ja huomenna taas? Huono loppu tulee tommosesta."
M1: *hähähää* Ai ku on koko päivän menossa?"
M2: "Huono loppu tulee. Joo. Kyllä. Sano minun sanoneen. Kyllä."



M1: "Ootsä käyny siellä Albertinkadulla...?"
M2: "Oon käyny."
M2: "Mä käyn siellä aina torstaisin."
(pieni tauko)
M1: "Joo. Huono loppu tulee. Joo. Kyllä."




M1: "Mä käyn maanantaisin siellä Liisankadulla. Ensin ollaan siellä sisällä ja sit mennään saliin."
M2: "Aijaa. Mä en oo siellä käyny, mut siel Pikku-Roban kulmassa mä oon käyny."
(pieni tauko)
M2: "Huono loppu. Joo. "

(Tässä vaiheessa mua nauratti jo melkein ääneen)



M1: "Jotkut käy siellä Hakaniemessä. Mä oon joskus perjantaina käyny."
M2: "Mä oon käyny joskus, enkä kyl enää mene. En missään tapakausessa. Jonkun romaninaisen laulua kuuntelemaan! Ei hyvänen aika. Ne on kaikki just semmosia."
M1: "Mut onhan se joillekin hyvä ku pääsee sinne lämpimään ja saa syötävää."
M2: "No sellaisille ehkä, mut ei keillekään muille. Ei missään tapauksessa."
M1: *hähähää*
(pieni tauko)
M1: "Mä kuuntelen perjantaisin puol kymmeneltä Jalovaaran Pirkon."



Ei vitsi mul oli hauskaa!!!!! :DDDDD Onneks ne mummot jäi sit samal pysäkil ku mä, koska mä olin ihan valmis ajamaan pysäkkini ohi vain kuullakseni niiden juttuja pidempään. ;D

Ku kävelin bussin käytävää pitkin ovelle, en voinu olla hymyilemättä niille kahdelle. Neki hymyilivät mulle. Mummo 2 sanoi Mummo 1:lle, ett "Puhuttiin aika kovaa. Kaikki taisivat kuulla." Mummo 1 hähätti hauskasti. Mummo 2 jatkoi: "Mut se oli totuus, mitä me puhuttiin."

Ne varmaan luulivat, että tyyliin pelastavat mun sielun ku kailottavat noita uskovaisjuttujaan ja saavat mut siten ajattelemaan niitä juttuja myös. ;) Mä mietin, ett oisko pitäny sanoo niille, ett mä välillä käyn siellä nimenomaisessa "Hakaniemessä", mut en sit viittiny.

Mut oli ihan viihdyttävä bussimatka. :D

7 kommenttia:

Raakki kirjoitti...

Sinulla on mukavia juttuja! :)

Anne kirjoitti...

Teit sä muistiinpanoja näistä keskusteluista ;) Jään odottamaan sitä postausta kun sä bongaat ne siel Hakaniemessä.

Heli kirjoitti...

DösäLeaks!!! :D

äitiliini kirjoitti...

Mirkun kaveri Aino oli surullisella mielellä, luin hänelle tämän piristykseksi. Käkätettiin molemmat. Hänen mieliala koheni hurjasti.

Lenore kirjoitti...

HAHAHHAHAH repsein taas iha täysil XDDDDDDD

Paula kirjoitti...

Otsikkoa lukiessa mä jo luulin sen olevan "Mummo ratikan ikkunasta kuvattuna" - Matti sanoi, että sä kuvasit mut kun haahuilin kadulla ihan kuin olisin maalainen eksyksissä isossa kaupungissa ;)

Helin kommentti oli mainio!

Liikennevälineissä kuulee kyl aikamoisia juttuja. Muutama vuosi sitten Tampereen junassa mun takanani oleva nainen puhui kännykkään just "Kumman kaa" -tyyliin.

Mutta jos nuorison jutteluita alkaisi kirjoittaa, niin sehän olisi pelkkiä v-alkuisia sanoja...

Muuten, eiks jossain ilmaisjakelulehdessä olekin pikkupalsta, johon saa lähettää liikennevälineissä kuultuja?

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Raakki: Kiitos! :)

Anne: Tiäks, mul on AINA kalenteri ja kynä mukana, mut NYT oli kynä unohtunut! Että mä sanonnn!!!! Mut mä sit yritin tehä kaikkii muistisääntöjä, ett muistaisin kaikki mehukkaimmat jutut. :D Heti ku pääsin kämpille, rupes kynä sauhuumaan. ;)

Heli: Hahhahaha! ;D

Äitiliini: Kiva kuulla! :D

Lenore: ;DDD <3<3<3

Paula: Joo, kuvasin mä sua! :D Voin lähettää sulle joskus niitä kuvia (siis yhen mä vain otin susta ikkunasta), jos vain suinkin saan aikaseks! :) Joo nuorten juttuja en jaksa kuunnella YHTÄÄN. Rasittavaa se kielenkäyttö! Joo, Vartti-lehdessä taitaa olla semmonen palsta, mut ne jutut on aina tosi lyhyitä ja ytimekkäitä. Tätä ei pysty tiivistää kamalasti. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...