sunnuntai 3. kesäkuuta 2012

Mökille jeee!



Tänä vuonna mä aion ottaa kesästä kaiken irti! Ja kaikista parhaiten se onnistuu MÖKILLÄ!

Tulinpa viettäneeksi tossa viikko takaperin ehkä elämäni rentouttavimman viikonlopun, Malla-serkkuni mökillä, n. 150 kilsaa Helsingistä pois päin. KESÄ, RAKASTAN SUA!


Automatka oli täynnä ihanaa odotusta! Mökillemökillemökilleeee!


Näitä maisemia oon odottanut koko pitkän talven! VIHREÄÄ! IHANAA!!!


Pysähdyttiin ruokaostoksille johonkin Hämeenlinnan korkeudelle. Pienenä oli aina tärkeää päästä valitsemaan mieluisa purkkijogurtti mökillä oloa varten, ni oli ihanan nostalgista selata nyt sitä hyllyä ja valkata joku tärkeä jogurtti.



Ostin itselleni tuliaisiksi lakkahilloa, ku en oo pitkään aikaan nähny sitä Helsingin kaupoissa. Huomatkaa etevästi sensuroitu kynsi! :D (Noku etoo se valkonen ja oli päässy kasvamaan...)


Kipastiin Tarjoustalossakin. Siel oli ihania possukoita!


Tsiigatkaa mitä löydettiin!!!!! Gotta love it!!!


Ne on nimenneet luurangon...


Siitepölyä on joo aika paljon tänä kesänä! Kuski tykkäs ku kirjotin auton pinnalle... :D (Oli siis meiän auto!)


Kerron vähän myöhemmin mun tän kesän jätskiprojektistani. ;) Mut hei ootteko maistaneet tämmöstä jätskii, mis on mukana nallekarkkeja (tai siis hedelmän makuisia viinikumikarhuja, niin kuin pakkauksessa lukee)? Ihan metka!




Sinne Mallan mökille pitää mennä moottoriveneellä. Mua pelotti se ennen ihan kamalasti, mut ilokseni huomasin, ettei enää tehny ollenkaan tiukkaa. Suuri syy siihen kyl lienee se, ettei tuullu juuri ollenkaan...







Ihana mökkisaari häämöttää!

Rannas oli pikkasen siitepölyä... Tai ydinlaskeumaa, niinku Laru sanois. :D










Ruvettiin aika pian lukee Mallan isän vanhoja mökkipäiväkirjoja ja ettimään sieltä mainintaa, mistä kävis ilmi, milloin mä oon ollu viimeks tuol saares. Ei löydetty viimeisintä merkintää, mut sielt löytyi maininta tapauksesta, jonka takia mulla on edelleen hukkumiskammo:


23.7.1995 "Hinasin Mallaa ja Hannaa surffilaudalla. Tytöt ottivat ison ukemin. Ekaa kertaa surffilauta meni ylösalaisin ja tytöt uppeluksiin. Hanna tais oikein pelästyä."

Eli olin 11v. ja istuttiin surffilaudan kyydissä, mikä oli narulla kiinni moottoriveneessä. Kaaduttiin mutkassa ja plumps. Malla pääs nopeemmin pintaan ku mä, ja muistan Mallan iskän kertoneen, että "Jos et ois pian tullu pinnalle, oisin hypänny ettimään sua."











Aamulla saatiin makaronivelliä, mitä Mallan äiti aina meiän lapsuudessakin laittoi. ^__^ JUMALTEN RUOKAA!!!!! Ravintoarvo nolla, mut täydellisen ihanan makuista!!!


Käytiin illalla saunassa (en tykkää saunasta, mut järvestä sinne on hyvä mennä), ja tältä mun pää näyttää, ku oon menny hiukset märkänä nukkumaan. Ne käyttäytyy huonosti!


Tehtiin Mallan kaa kaikkii juttui, mitä ollaan pienestä pitäen mökillä yhdessä tehty. ^__^ Avista-skaba kuuluu olennaisesti mökilläoloon.


Pidettiin kirjaa, kuka voitti minkäki pelin. ^__^


Epämiellyttävä tapa kuolla: lentää tulikuumaan steariiniin.








Kesäkesäkesäkesäkesäkesä!








Kenelle muulle tulee tästä kuvasta mieleen hyökkäävä jänis?!


Etupihalla hengaili kesy pullasorsa, joka oli nimetty Simoksi. Se uskaltautui syömään kädestä, hihii! (Note to self: käsidesi ens kerralla mukaan!)


Simo se oli siitäkin huolimatta, ettei ollut mies.












Siel mökil on paljon lintulajeja. Sieltä mun hurjan nuoruuden lintuharrastus vissiin onkin perujaan... Saaren yhellä laidalla hautoi kalalokki kolmea munaa.


Käytiin vähän häiritsemässä sitä kameroinemme, mut ei se sitä pesää hylännyt (ihan siks vaan kerron, ettei kukaan teistä jää nyt rauhattomasti kieriskelemään yöllä sängyssä ja miettimään noiden poikasten kohtaloa).


Syöminen on ihanaa! Varsinkin pahvilautaselta ja vanhasta jogurttipurkista juoden! Autuas olo!


Ja jälkkäriks alennusmyynnistä ostettuja pääsiäismunia. ;D Mä oisin halunnu käydä vaihtamassa yhen lokinmunan suklaamunaan ja katsoa, oisko sille lokille menny täydestä. Mut en saanu lupaa. :(


Vielä joskus saan kuikasta täydellisen kuvan!!!


Kuvasin kiikareiden läpi... :)









Suurin syy, miks halusin just nyt tonne mökille, oli EUROVIISUUUUTTTTT!!!! Aina ennen ollaan katottu Mallan kaa viisut "yhdessä" soitellen aina välillä puhelimella ja vaihtamalla mielipiteitä esiintyjistä ja kappaleista. Mut sain idean, ett järjestetään kisakatsomo mökille! :D Pieni akkukäyttöinen televisio ja kynttilävalaistus, ihanaa!!! :D


Mallan äiti teki viisulettuja. ^___^ TÄYDELLISTÄ OIKEESTI!!!


Ihana tarjotin.


Mmmmm!

Euroviisut on ihana asia!!! Mun sisällä taitaa asua pieni homomies. ;)

Tänä vuonna finaaliin pyrki tosi huonoja biisejä! :S Ja ihan kamalasti toinen toiseltaan kuulostavia ballaadeja! Semifinaaleista oli poikkeuksellisen vaikeeta veikata ne 10 jatkoonpääsijää. Mut sain mä molemmis semifinaaleis vähintään 6/10 oikein (ku siis esiintyjiä oli 18 ja jatkopaikkoja 10).

Mut kyl tästä finaalista putos onneks pois ne kaikista tylsimmät.


Saksan edustaja oli aika söppänä.


Voi ei taas suomentaja on käyttäny taiteellista vapauttaan! ;DD "Everyday, every body" menis suoraan suomennettuna "joka päivä, kaikille".


Vaikkakin tää Turkin edustaja oli tosi komee, se laulo ku joku aasi! Hirveetä kuraa! :D


Venäjän mummot!!!!! Kattokaa alla oleva video, ellette oo vielä nähny! Haluisin adoptoida ton pienimmän!!!


Noil mummoil oli kuulemma pari varamummoa mukanaan, ett jos joku ei jaksaiskaan nousta esiintymään, awww!

PS. Arvasin, että mummot tulee tokaks!


Mun suosikki kuitenkin oli Albanian björkmäinen laulaja. Noi sen korkeet nuotit saa mun hengityksen salpautuu! NAM! Toi rastapökäle rinnassa on kyl vähän...


Mä veikkasin, ett tää vie voiton, mut sijoittuikin neljänneks. :( Tyhmä Ruotsi voitti ja mitäänsanomaton Serbia tuli kolmanneks. Must on epäreiluu, ett Ruotsin biisii on soitettu ihan sikana radioissa ennen viisuja! Totta kai ihmiset on tykästyneet siihen!!! No okei, ei se biisi huono oo, mut SILTI! Ja ku Ruotsi oli osallistunu jonku kolmentoista maan viisuesityksiin...!!! No mut Loreenin koreografiat oli tehny joku tyyppi, jolla on juuria SUOMESSA! HA! In your face, ruotsalaiset!!!!

Okei, otan ehk liian vakavasti tän. :D Mutku mä en piittaa Suomi-Ruotsi -skaboista urheilussa, nii täs mä saan!







Mut joo, back to nature. Soutelin kumiveneellä. Ois kivaa lähtee joskus Helsingistä soutelee karttaa ylöspäin ja kattoo, kuinka pitkälle kumiveneellä pääsee! ^__^


Oli täydellinen viikonloppu!

8 kommenttia:

Paula kirjoitti...

Mä en henkkoht mökkielämästä piittaa, mutta senkin kestää jos vain saa makaronivelliä! Eivätkä lätyt tietenkään yhtään pahenna, semminkin jos ovat muurinpohjalettuja ja luonnon helmassa nautittuja ;-)

Yhdellä tuttavallakin on Simo-niminen sorsa mökillä, ja sisilisko nimeltä Sissi.

Eka kerran sun videoiltasi näin euroviisuja. Niitä yleensä inhoon, koska silloin maailman aikaan kun vielä katsoin muun porukan mukana, mä aina nukahdin viimeistään kuudennen kipaleen aikana. Viisujen alkuperäinen tarkoitus oli esittää kunkin maan ominaista musiikkia, mutta se on kääntynyt yleispopiksi, jossa visuaalisella näyttävyydellä kosiskellaan yleisöä. Sikäli pointsit tuolle rastapäälle, että esiintyi yksin. Ei viisukaan huono ollut.

Hieno on mökkipaikka ja viikonloppureissu teillä ollut, ja kelikin näköjään ihan kelvollinen. Tästä se lähtee - kesä!

äitiliini kirjoitti...

Silloin surffireissultasi mulle jäi mieleen: Malla pelasti sinut surffilaudan alta,kun et noussut pintaan. Pelastusliivit ei auttanut surffilaudan alta sinua.

Anonyymi kirjoitti...

hay! simon kohtalonhetket oli mahtava video. miten sille lopulta kävi, päätyikö pataan? ja mullekin tuli aivan selvästi mieleen tosta hyökkäävä jänis. vikasta kuvasta tuli ihanan kesäinen fiilis. oikein onnistunut postaus siis, vaikka mä en itse noista euroviisuista välitä hähä : ) -katja-

Anonyymi kirjoitti...

Onks sulla sitten niin lyhyet kynnet, että sormenpäät on paljaana?

Heei, kynnenhän tulisi olla niin pitkä, että se ulottuu suojaamaan sormenpäätä; se on kynnen tarkoitus.

Mä itse kammoksun niitä "juureen" asti leikattuja/purtuja kynsiä ja sattuu pelkkä ajatuskin niistä kun se iho "pursuaa" liian lyhyeksi leikatun kynnen rajassa! AAA! :'S

Anonyymi kirjoitti...

Hanna rakas, sun hiukset on TÄYDELLISET tossa villissä kunnossa!! Ihan totta! Nyt loppu hiusten harjaaminen!

-E

Anonyymi kirjoitti...

Ihana postaus!

Pakko kommentoida, että mä olen myös monesti haaveillut että oispa ihanaa lähteä Helsingistä soutelemaan karttaa ylöspäin niin pitkälle kun pääsis... KUNNES tajusin että joutuis sotkee vastavirtaan, ois liian raskasta. :(

Anonyymi kirjoitti...

Mua ja sisarustani vedettiin myös Australiassa omissa kumirenkaissamme moottoriveneen perässä, valtavassa, vasarahai-järvessä ja jossain vaiheessa lensin kumirenkaasta. Muistan vain, että yhtäkkiä silmissä pimeni ja olin hetken pinnan alla. Psyykkasin itseni pysymään rauhallisena ja odotin "pelastusta". Olin tuolloin myös 11-vuotias. Oli kyllä asianmukaisesti pelastusliivit, mutta ei tehnyt tuon jälkeen mieli hurvitella ja palattiin kotiin. Traumoja ei sentään jäänyt. Enemmän ehkä säikähdin voimakkaista virtauksista, jotka oli viedä eräällä toisella rannalla mukanaan. :s

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Paula: Miten sä et tykkää mökkielämästä?! :o Onks ötökät siinä se varjopuoli? Mut niitähän on kiva tarkkailla linssin läpi. ;)

Äitiliini: Ainiin niinhän se oli!

Katja: :DDD Simo pelastui nipin napin. Hei mä uskon, ett säki näät sen hyökkäävän jäniksen!!! <3

Anonyymi: "Paljaat" on nimenomaan sana, joka kuvaa mun sormenpäitä! :D Ja pursuilu on parasta!!!

E: Ainiin mun piti olla pesemättä hiuksia olikse kahteen viikkoon!!! Voiiiihhh! En oo henkisesti vieläkään valmis siihen koitokseen... Oot ihana, dyydeli!

Anonyymi: Kiitos! ^___^ Ainii, emmä mitään vastavirtauksia tullut ajatelleeksi... :S

Anonyymi: Miten ikinä te ootte uskaltaneet lähteä vasarahaijärvelle??!!! O___O Joo se silmissä pimeneminen oli tosi pelottavaa ja ku ei tienny, missä suunnassa on pinta... Mä kuulemma jäin sen surffilaudan alle, ja pääsin pois vasta ku serkku työns pinnalle päästyään laudan kauemmas. Mut hui vähänkö sun tarina on vielä kamalampi! :S

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...