perjantai 2. marraskuuta 2012

Berliini vol. 1 - BERLIINIIINNNN!!!!


Käväisin elokuussa ihanien ystävieni Sinskun ja Johannan (ja Sussen) kanssa BERLIINISSÄ!!!

Vaikka loma oli lyhyt, tää matkakertomus on pitkä! Kiinnittäkää turvavyöt, kone lähtee! ;)


Mä oon itsestäni ihan hirvittävän ylpeä! Meinaan siks, että uskalsin lähteä matkalle, vaikken oo ollu lentokoneessa paniikkihäiriöni (enkä siitä paranemisen) jälkeen eli noin kahteentoista vuoteen. Viikkoa ennen matkaa mua jännitti ihan sikana ja olin ehkä hituc pakokauhuinenkin, mut psyykkasin itseni rauhalliseksi ajatuksella, ett "Mun ei oo pakko lähteä. Voi ne kaverit lähtee ilman muakin. Lentolippu vaan menee hukkaan, mutta mun ei oo pakko lähteä".

Lähtöpäivänä mua ei oikeastaan enää edes jännittänyt. Yks hirveen hyvä tapa lieventää omaa lentopelkoa on lähteä matkalle toisen vielä lentopelkoisemman kanssa; En ehtiny jännittää, ku keskityin tsemppaamaan Sinskua!!! :D

 LENTOKONERUOKAAOMNOMNOM!

 Oli luksusta, kun sai itse valita juusto- ja kinkkuvoileivän välillä. :D Ja sai ns. ilmaseks valita kärrystä juoman! Olin kirjaimellisesti taivaassa! Lentokoneruoka on ehdottomasti mun lempiruoka!

(Berliinin lipussa on karhu)


Lento meni mun osalta tosi hyvin. Muistelinkin, ett oon aiemmin nauttinut lentämisestä.

Sinsku oli koneessa aika paiseissa, mut sitä helpotti tosi paljon, kun meni kesken matkan juttelemaan lentoemäntien kanssa tuosta lentopelostaan. Ja arvatkaa!!! Sinsku pääs sinne ohjaamoon!!!! EPPIIIIII!!!!! Ne lentoemot vei Sinskun kattomaan ja toteamaan itse, miten kaikki langat on kapteenin käsissä, ja Sinsku tuli sielt ohjaamosta hymyillen ku Naantalin aurinko. Mä oisin kans halunnu sinne ohjaamoon (en oo koskaan käyny), mut kaikki harmitus hälveni, ku näin, miten hyvää se oli tehny Sinskulle. Ei sitä jännittäny loppumatkasta enää yhtään! ^___^

Se lento kesti jotain kaks tuntia. Ei ollu paha, eikä ilmakuoppiakaan ollu juuri lainkaan.


 Berliinin lentokentän vessas oli tämmönen hammasharja-automaatti! :D

Sielt tuli pieniä pureskeltavia hammasharjapalleroita! ;D

Harmi ku en tajunnu ostaa tommosta! Ois ollu hyvä tuliaisidea!



Toi oli meiän hotelli, Hotel City B Novum. Näppärä majapaikka lähellä U-Bahn-asemaa (U-Bahn on niinku metro).

Hieno juttu oli, että saatiin huoneeseen matkasänky Susselle. Muuten Johanna ois joutunu nukkuu kapealla sohvalla Sussen kanssa kylki kyljessä.


Hetken hotellilla levähdettyämme lähdimme ruoanhakumatkalle...

(Jatkuu ensi numerossa)

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...