maanantai 14. joulukuuta 2015

14. luukku: Hankalan musiikin kuluttaja



Mulla ei oo Spotifyta (= netissä oleva yli 10 miljoonan biisin musiikinkuuntelupalvelu). Se liittyy mun kapinaan kaikki mulle heti -kulttuuria vastaan, missä koko maailma kulkee mukana taskussa.

Mä haluun nähä vähän vaivaa musiikkini eteen. :)

Mulla on harrastus: Lainaan kirjastosta kasan CD:itä, missä on kiva kansikuva. Sit kotona otan ne pois koteloistaan ja pistän levyt yhteen pinoon. Silleen en tiiä mitä CD:tä kuuloinkin kuuntelen. Kuuntelen levyjä CD-soittimella iltaisin just ennen nukkumaanmenoa pimeässä, lämpimässä peiton alla, ja jos joku biisi ei inspaa tyyliin 20 sekunnissa, siirryn seuraavaan. Yks CD saattaa olla läpikäyty parissa minuutissa. Sit jos löytyy joku hyvä biisi (pitää olla TOSI hyvä), lataan sen mun mp3-soittimeen jatkokuuntelua varten (mikä on käsittääkseni ihan laillista).

Täs on mun viimeisin kotiin kantamani satsi. :)

Joskus käy niin, ettei tommosesta CD-määrästä löydy yhtäkään biisiä, mitä haluun vielä joskus uudestaan kuunnella, mut useimmiten löytyy yks, maks kolme.


Välttämättä meiän musiikkimaut ei kohtaa, mut täs on esimerkkejä tolla metodilla löytämistäni aarteista (videot ei merkkaa tässä mitään):









Nää kaks seuraavaa biisii ei vältsysti kuulu tääl blogin puolella (johtuen tekijänoikeusjutuista), mut YouTuben puolelle siirtymällä onnistuu.


(Katso YouTubessa)


(Katso YouTubessa)

Tää Kimbran Settle Down -biisi on I-HA-NA!!!!! Kuuntelin sitä peiton alla ihan hurmioituneena! Luulin laulajaa äänen perusteella tummaihoiseksi, mut ei se ollutkaan.


Spotifyssa biisit on toki paljon helpommin löydettävissä, mut hei ei kiinnosta! :D

Tykkää Huokunista Facebookissa.
Saat tiedon uusista postauksista seinällesi.

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...